Auction in Dallas

För en dryg vecka sedan fick jag en avi från Postnord där dom ville att jag skulle betala en knapp hundring för ett paket från USA. Jag gjorde det och för några dagar sedan kom paketet i brevlådan.
Det visade sig att det var en utförlig katalog från Heritage Auctions i Dallas i Texas. Jag "fick" den för att jag tidigare har handlat hos dem - se inlägg.
 
Katalogen.
 
Den aktuella aktionen ingår i deras tema "Legends of the West". Denna gången är det saker, kläder, dokument, foton, atteraljer, vapen mm som kommer tex från George Armstrong Custer och krigen mot prärieindianerna.
Det finns till och med pilar som användes vid slaget vid Little Big Horn.
 
Katalogen är väldigt utförlig.
 
Katalogen som är på över hundra sidor har massor av bilder och väldigt utförlig text. Det är lite som en historielektion i många olika små fragment. Utgångspriserna börjar på några hundra dollar och uppåt.
Man kan gå in på företagets hemsida www.ha.com och ta del av utropsföremålen där. Jag har själv handlat där flera gånger. Det är ett mycket seriöst företag och ett av dom största i branschen i världen. Det kostar en del men man vet att man får äkta saker och man behöver inte riskera att bli blåst.
 
Bra färgbilder med informativ text.
 
Är man western intresserad och vill äga något med en historia bakom sig är detta ett bra tillfälle. Vill man inte lägga ut massa pengar är det intressant att bara gå in och läsa om föremålen, kostar nästan inget alls.
Auktionen är den 9 juni.
Allmänt | |
Upp