Baren

Nu är äntligen väggarna, golvet och taket klara. Det var det tråkiga långdragna arbetet. Nu har jag börjat med arbetet på baren.
 
En gammal bar har fått bli stomme till det som ska bli den nya saloonbaren. Jag tog bort allt som satt runt stommen. Då blev det kvar som syns på bilden ovan.
 
Sedan har jag klätt in stommen i limmträskivor vilka jag har betsat. På ovansidan har jag monterat en skiva med skruv underifrån. Skivan har jag bestat och sedan lackat tre gånger för att få ytan lite hårdare och tåligare.
På barens framsida har jag sedan gjort tre infällningar med ram för lite dekorationsmålning - få se vad det kan bli - en del idéer finns redan. Fram till dagens inlägg så har jag nog lagt ner ungefär 120 timmars jobb på saloonen. Det kan man inte tro när man ser dessa bilder. Bättre översiktsbilder kommer......
Saloonen | |
Upp