Strange Empire

För en tid sedan skrev jag ett inlägg om serien Godless på Netflix. Jag hittade ytterliggare en bra serie där som jag nu tittar på. Denna serie heter Strange Empire och utspelar sig på 1860-talet. Platsen är i Alberta i Kanada på gränsen till Montana. Där finns det ett litet samhälle; Janestown, där en man som heter John Slotter, men kallas captain, äger en gruva och en bordell.
 
John Slotter spelas av Aaron Poole.
 
Tillsammans med sin fru, Isabelle, spelad av Tattiawna Jones på ett brillijant sätt, driver dom samhället som dom vill. Till sin hjälp har dom ett antal mindre nogräknande män. I samhäälet finns det också en läkare som har kommit dit tillsammans med sin fru. Hon är väldigt noga med att försöka förstå sig på läkaryrket och är nog många år före sin tid i sina funderingar som naturligtvis går emot den tiden priciper.
 
Isabelle Slotter.
 
Samhället präglas annars av ett antal kvinnor som har fått sina män mördade. En kvinna, Kat Loving gestaltad av Cara Gee, tar hand om två tonårstjejer så att dom ska slippa hamna på Slotters bordell. Hon bär också på en sanning som hon helst vill hålla hemlig för dom andra invånarna.
 
Isabelle, Kat och "läkartjejen" Rebecca.
 
Serien är i 13 avsnitt och dom är  knappt 45 minuter långa. Serien är välgjord och välspelade. Den har nominerats till flera priser och vunnit en del av dom. Miljöer, karaktärer, kläder och utrustning mm känns mycket realistiska. Själv har jag sett halva serien och känner att jag absolut vill fortsätta titta på den. Tyvärr tror jag att det bara finns en säsong, men bättre 1 riktigt bra än flera dåliga. Serien spelades in 2014.
Jag kan verkligen rekommendera den.
 
Dom fyra huvudkaraktärerna i Strange Empire - se den och berätta vad ni tycker om den.
Filmer | |
#1 - - Anonym:

Tack för tipset låter spännande👌

#2 - - Anonym:

Tack för tipset låter spännande👌

Svar: Varsågod!
oldwestriverstone.blogg.se

Upp