Några Saloondetaljer

Saloonen börjar så sakta bli klar med utsmyckningar på väggarna och runt baren. Belysningar av olika slag är satta på olika ställen.
 
 
Under en hylla som sitter på väggen bakom spelbordet har jag satt upp ett bäverskinn. Det är inköpt från Karesuando i norra Sverige. Bredvid sitter några kopior på autentiska foton från 1800-talet. Den översta bilden föreställer ett gäng pälsjägare vid sin stuga. Tänkte att det passar bra eftersom bäverskinnet sitter bredvid.
Under den bilden finns ett foto från ett samhälle.
Till höger därom sitter ett kort på en saloonflicka. Bilderna har jag köpt på ebay från USA och England. Tidstypiska ramar har jag köpt lite varstans då jag har hittat några som passar i miljön.
Överst sitter ett tryck efter ett anslag om Wild Bill Hickoks begravning. (Läs om hans liv i tre tidigare inlägg).
Detta är inköpt i den mycket välsorterade butiken "Vapen och läder" vid High Chaparrals entré.
 
 
Vid foten av en fotogenlampa vid barspegeln har jag ställt ett inramat kort som visar en mycket känd western-karaktär.
I nästa inlägg tänker jag berätta lite om detta kort.
Saloonen | Bäver, Wild Bill, vapen och läder | |
#1 - - My Weidel:

Hej! Superhärlig blogg du har! Läst igenom varenda sida vid dethär laget! Om det skulle vara så att du någonsin behöver ett bluegrassband i din saloon, ring mig! https://www.facebook.com/GrassTank/ (Jag har ingen aning om vart du håller till, men misstänker att det inte är jättelångt bort pga alla bilder från HC)

Svar: Hej!Tack! Kul att du gillar den. Om jag behöver ett band så vet jag vart jag ska vända mig.
Finns i Östergötland /Lars
oldwestriverstone.blogg.se

Upp