Lite nya westernsaker

Då och då behöver man utvidga sin garderob. Det gäller både mig och frun. Själv hittade jag en perfekt rock i butiken Vapen och Läder vid High Chaparral. Dom har ett stort urval av kläder. Rocken var perfekt bortsett ifrån att den var lite stor i midjan. Detta åtgärdades enkelt genom att jag lämnade in den till en duktig sömerska i staden där jag bor. Så nu sitter den som den ska.
 
Rocken är av märket Scully. Dom har funnits sedan 1906. Kvaltéten är bra.
 
Frun hittade en hatt vilken hon köpte av en privat handlare under Western Weekend på High Chaparral.
Det är en engelsk handgjord hatt av fabrikatet Christys i London. Perfekt tidsenlig till westernepoken. Så är det bara att pryda med band eller fjädrar för att matcha övrig klädsel. Måste ju tänka på allt.
 
Så tjusig hatt.......av högsta kvalitét.
 
På samma ställe som jag köpte rocken så fann jag också en mugg/kopp i sann Texas stil. Var bara tvungen att ha den så att man får lite känsla när man dricker t.ex kaffe under ruggiga höstdagar när man sitter och läser om något som hände t.ex för 145 år sedan.
Allmänt, Kläder | |
#1 - - Kevin dovermyr:

hej vapen och läder jag är barn barn till medlemmarna Anders Karlsson ( MR Slow hand ) och Kristina Andersson
jag undrar om ni har några svarta läder handskar till mig jag vill så gärna ha ett par men allt på nätet kostar över 800 kr.
ha det jätte bra syns till sommaren.

Svar: Hej! Tror kanske att du missuppfattat. Jag skriver inte för Vapen och Läder utan koserar och skriver om allt möjligt under westerntiden. Säljer normalt sätt inget på denna blogg.Kul att du läser mina inlägg /Lars
oldwestriverstone.blogg.se

Upp