Tomahawken

Jaha då har det gått tio dagar och mer där till sedan jag lade ut bilden på min införskaffade tomahawk. (Se tidigare inlägg).
Nu har jag gjort färdigt arrangemanget såsom jag tänkte mig.
Jag började med att leta upp bra passande bilder på ebay och hittade efterhand en bild med två indianer fotograferade i mitten av 1860-talet. Den ena av dom håller i en yxa som är tillverkad som yxa och pipa i ett.
Jag har också köpt in pärlor och läderrem för att få till ett autentiskt utseende.
Dessa saker köpte jag på vapen och läder vid High Chaparral.
Nu var det bara att titta på bilder och se hur man kunde göra för att få till det.
Så här blev slutprodukten.
Jag köpte en lång bräda på en såg. Brädan var med råa kanter och ojämn, precis som jag ville ha. Sedan putsade jag upp ytan med sandpapper. Bilden i mitten fixade jag med decupage-teknik, lim och lack. Bilden brände jag lite i kanterna innan jag satte dit den,
Sedan köte jag handsmidda spikar på Bauhaus, lite mer westernkänsla med den typen av spik.
På yxan har jag också satt dit ett par rovfågelsfjädrar.
Nu är det bara att hitta en plats för upphängning.......Vad tycks?
Inredning | |
#1 - - Anonym:

Snyggt!!!!!

Svar: Tack för det! /Lars
oldwestriverstone.blogg.se

Upp